Вітаю Вас, Гість

Персональний склад консультантів ПМПК:

Антецька Ірина Олександрівна - завідувач консультації 

Лаврентьєва Людмила Петрівна  - лікар-психіатр

Григорійчук Ігор Іванович - лікар-невропатолог

Мельник Наталія Володимирівна - лікар-педіатр

Пазенюк Татьяна Миколаївна - дефектолог

Пушкаренко Світлана Миколаївна - психолог 


Перелік документів,
необхідних для діагностичного обстеження на ПМПК

1. Свідоцтво про народження дитини

2. Картка стану здоров’я і розвитку дитини

  • розгорнуті відповіді на п. 1-7 розділу "Загальні відомості про дитину";
  • повний опис п. 1-8 розділу медичних висновків. У цьому розділі кожен лікар завіряє підпис особистою печаткою.
  • розгорнуті дані логопедичного, результати психологічного обстеження та розгорнуту характеристику із загальноосвітнього навчального закладу (з основних навчальних предметів) чи дошкільного навчального закладу, у якому перебуває дитина. Класний керівник (вихователь) завіряє підпис печаткою закладу та вказує дату написання характеристики

3. Амбулаторна медична картка

4. Якщо дитина тривалий час перебуває на обліку у лікарні або лікувалась у стаціонарі, потрібно мати виписку (епікриз) з установи, де лікувалась дитина

5. При собі мати попередній витяг з протоколу діагностичного засідання обласної ПМПК. Якщо дитина обстежувалась районною (міською) ПМПК за місцем проживання, додається копія протоколу, оригінал витягу з протоколу діагностичного засідання районною (міською) ПМПК і копію Картки стану здоров’я і розвитку дитини.

6. Обстеження дітей і підлітків здійснюється лише у присутності батьків, або осіб, які їх замінюють, за заявою батьків в присутності представника закладу освіти, спеціаліста відділу освіти; (паспорт батьків)

7. Зошити з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків.

 


 

 

До відома батьків


Відповідно до п. 4.2 Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації

 

 

Психолого-педагогічне вивчення дитини в психолого-медико-педагогічній консультації здійснюється тільки в присутності батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності таких документів:

 

  • паспортів батьків;
  • свідоцтва про народження дитини;
  • Картки стану здоров’я і розвитку дитини;
  • "Історії розвитку дитини" (форма 112/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)");
  • "Індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда", затвердженої наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 "Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 19.10.2007 за № 1197/14464, якщо дитина інвалід;
  • зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
  • висновків шкільної психолого-медико-педагогічної комісії про динаміку та якість засвоєння знань дитиною під час випробувального навчання (якщо таке було);
  • документів про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);
  • витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації (для проходження вивчення в центральній консультації);
  • письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих у процесі психолого-педагогічного вивчення, відповідно до цілей цього Положення.

 


 

ГРАФІК

засідань Чемеровецької районної

психолого-медико-педагогічної консультації на 2014-2015 рік

Число Місяць
1 10 вересень
2 15 жовтень
3 4 листопад
4 19 грудень
5 6 січень
6 12 лютий
7 3 березень
8 24 квітень
9 5 травень
10 10 серпень

ОСОБЛИВОСТІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ


Реформа освіти в Україні покликала до життя й реформи в спеціальній освіті дітей з особливими потребами. У нашому суспільстві є різні категорії маленьких громадян, певна частина яких мають проблеми, пов'язані зі здоров'ям і розвитком. І, нажаль, на сьогодні кількість дітей, які потребують корекційно-реабілітаційної роботи, соціальної адаптації зростає.

Конституція України, Закон України "Про освіту" гарантують усім дітям право на освіту, отже і можливість реалізувати це право в усіх державних навчальних закладах належно від статі, раси, національності, соціального та майнового стану, стану здоров'я, місця проживання та інших чинників.

Діти з особливими потребами мають право задовольняти свої потреби так само, як і всі інші члени суспільства.

Сьогодні, ми часто вживаємо новий термін інклюзивна освіта, що передбачає особистісно-орієнтовані підходи, методи навчання для кожної дитини, з урахуванням її особливостей, здібностей, психофізіологічних порушень. Тому хотілося б процитувати думку Нормана Кунка: "Коли інклюзивне навчання буде повністю опановано, ми зможемо відмовитися від ідеї, що всі діти для того, щоб приносити користь суспільству, мають бути схожими один на одного. Замість цього будемо шукати і підтримувати таланти властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб виховати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати всім дітям відчуття, що вони потрібні".

  • Що ж дає інклюзивна освіта дитині з особливими потребами?;
  • Перебування в групі зі здоровими ровесниками дає дитині з вадами можливість розвивати відповідно її віку комунікативні та соціальні навички;
  • Що до інтелектуального розвитку - заняття з залучення дітей з особливими потребами сприяють концентрації уваги дітей, посилення їхньої мотивації до навчання;
  • Досвід успішного перебування в інклюзивній групі є добрим підґрунтям для подальшого освітнього залучення та підвищення кваліфікації протягом усього життя.

Діти з особливими потребами можуть брати участь у різноманітних громадських програмах, які допомагають їм оволодіти вмінням, необхідними для успішного самостійного життя в суспільстві.

Перший етап залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до загально-освтінього простору здійснюється у дошкільному навчальному закладі.

Головним завданням освітнього процесу в реабілітаційних та інклюзивних групах є особистісний розвиток, активізація внутрішнього потенціалу дітей, залучення їх до співтворчості з педагогами та ровесниками. Розвиток дитини як суб'єкта освітньої діяльності (активної, ініціативної, відповідальної).

Метою організації роботи в інклюзивних та реабілітаційних групах дошкільних навчальних закладів є:

1. Залучення дітей з особливостями психофізичного розвитку до дошкільної освіти.

2. Виконання індивідуальної фізкультурно-оздоровчої програми з даною категорією дітей.

3. Сприяння соціальній адаптації дітей з особливими потребами психофізичного розвитку, введення їх у колектив однолітків.

4. Оволодіння дітьми необхідними навичками спілкування з однолітками та дорослими.

5. Допомога родинам у виконанні індивідуальних оздоровчих програм.

6. Сприяння пізнавальному та особистісному розвитку, готовності до взаємодії з навколишнім світом. Створення умов для виконання певних дидактичних завдань.

Навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку не повинно обмежуватись організацією навчально-виховного процесу в дошкільному закладі. Важливо, щоб дитина могла і вдома здобувати і водночас вдосконалення власні знання. Тому батьки повинні ознайомитись з програмою навчання своєї дитини, знати, яка мета окремих елементів даної програми, її загальний напрямок і принципи. Мова не йде про те, щоб батьки брали на себе роль вихователя, заміняли або виручили його. Однак варто аби вихователі і батьки однаково ставилися до бажань дитини, допомагали їй почуватися безпечно. Співпраця вихователя з батьками збільшує шанси на те, щоб дитина краще користувалася вміннями і навичками, способами діяльності, якими оволоділа в ДНЗ.

Також потрібна систематична співпраця людей, які забезпечують виконання програми. Цьому сприяють регулярні зустрічі батьків, вихователів, логопеда, музичного керівника, психолога, інструктора з фізкультури, реабілітолога - всіх реалізаторів програми.

Процес залучення надає дітям та їх сім'ям широкі можливості для вибору, сприяє повному розкриттю дитячого потенціалу, навчає розуміти і поважати людську індивідуальність. Саме в такому довкіллі, де вся увага сконцентрована на діяльність дітей, де поважають і задовольняють індивідуальні потреби, можуть ефективно навчатися і здорові діти, і діти з різними вадами і специфічними потребами.

Діти-інваліди, залучені до звичайного життя, стають повноцінними членами суспільства і часто не лише потребують підтримки громади, а й, навпаки роблять свій внесок у загальну справу.

Суспільство багато втрачає якщо певна його частина не залучена до активного і продуктивного життя. Діти, які граються і навчаються у групах залучення, стають компетентними, незалежними, працьовитими людьми, завжди готовими прийти на допомогу іншим.

Консультацію щодо раннього розвитку дитини, створення необхідних для неї умов, за необхідності - і допомогу, можна одержати у психолого-медико-психолоіїчних консультаціях. Для цього батькам не потрібно жодних направлень і дозволів. Вони можуть відвідати ПМПК з власної ініціативи. Чим раніше дитина одержить необхідну допомогу (педагогічну, психологічну, медичну), тим легше буде структура її дефекту, тим краще вона розвиватиметься. Важливо, щоб і вихователі дошкільних закладів вчасно помічали проблеми поведінки дітей, труднощі у навчанні і радили батькам відвідати спеціалістів ПМПК. Саме вони допоможуть визначити, що спричинило труднощі чи вади у розвитку дитини, привело до проблем шкільного навчання: порадять, які умови створити у сім ї, дитячому садку; нададуть корекційну допомогу або порадять спеціальний заклад для цього.

Приймати рішення про заклад для дитини з психофізичними вадами мають батьки разом із фахівцями ПМПК.

__________________________________________________________________________________________

Організація інклюзивного навчання

"Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти" (наказ МОН № 912 від 01.10.10 року)

"Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у загальноосвітніх навчальних закладах" (наказ МОН від 09.12.2010 р. № 1224)

 

"Про затвердження Порядку  організації інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних закладах " (акт Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. N 872)

 

"Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" Лист Міністерства № 1/9-384 від 18.05.12

"Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання" (Лист Міністерства 1/9-529 від 26.07.2012)

"Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах" (лист МОНмолодьспорт від 02.04.2012 р. № 1/9-245)

"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України"(наказ Міністерства освіти і науки від 28.12.2006 № 864)

 

"Положення про  центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації" (спільний наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та Національної академії педагогічних наук України від 23.06.2011 № 623/61)

Навчальні програми та рекомендації 

 

Для дітей з затримкою психічного розвитку:

  1.  Іноземна мова (англійська) 5 – 9 клас
  2. Історія України та всесвітня історія 5-9 класи
  3. Математика 5 – 9 класи
  4. Природознавство 5 - 9 класи
  5. Українська мова 5-9 класи
  6. Фізика для 7-9 класи
  7. Програми 1-4 класи
  8. Програми 5-9 класи

Фізична культура;
Історія України, Всесвітня історія, Правознавство;
Математика, Алгебра, Геометрія, Фізика;
Музичне мистецтво,Образотворче мистецтво, Художня культура;
Природознавство, Біологія, Географія;
Українська мова, Зарубіжна література;
Хімія, Основи здоров`я;
Українська література, Англійська мова;

Для розумово відсталих дітей

  1. Географія 6-9 класи
  2. Основи християнської єтики 1-4, 7-11 класи
  3. Математика 5-10 класи
  4. Образотворче (візуальне) мистецтво 5 – 6 класи
  5. Методичні рекомендації з тематичним плануванням до вивчення навчальних предметів у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей
  6. Основи Здоров'я 5-10 класи
  7. Природознавство 6 - 9 класи
  8. Соціально-побутове орієнтування 5-10 класи
  9. Трудове навчання 4-10 класи
  10. Фізика і побутова хімія 7-9 класи
  11. Історія 7-9 клас
  12. Українська мова та література 5-9 клас
для розумово відсталих учнів - читання (з навчанням мовами національних меншин), для 5 - 10 класів 
для розумово відсталих дітей - математика, фізика і хімія у побуті, для 5-10 класів 
для розумово відсталих учнів - Я і Україна, природознавство, географія, основи здоров'я, образотворче мистецтво, для 5-10 класів 
для розумово відсталих учнів - Трудове навчання: "Швейна справа","Квітникарство", для 5- 10 класів; 
для розумово відсталих учнів - Соціально-побутове орієнтування, для 5- 10 класів; 
для розумово відсталих учнів -з російської мови з навчанням мовами національних меншин, для 5 - 10 класів 
для розумово відсталих дітей "Виховна робота"для 5 - 10 класів. 

Для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату :

  1. Навчальні програми 2014 рок

Для розумово відсталих дітей:

  1. Навчальні програми 2014 року

Для дітей з вадами слуху:

  1. Навчальні програми 2014 року

Для дітей з вадами зору:

  1. Навчальні програми 2014 року

 Для дітей з затримкою психічного розвитку:

  1. Навчальні програми 2014 року
 
Навчальні плани 
- Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова ланка) Наказ МОН від 03.11.2004 р. № 849 
- Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (ІІІ ступінь) Наказ МОН України від 02.11.2004р. № 842 
- Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (ІІ ступінь) Наказ МОН України від 14.05.2007р. № 380
 

Категорії оцінювання досягнень учнів, які навчаються за програмою спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів

Методичні рекомендації щодо організації та проведення індивідуального навчання вдома учнів, які мають вади у психічному чи фізичному розвитку
 

 

САЙТИ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

"Єдність дітей”http://www.kidsunity.org/
Портал для дітей з обмеженими можливостями та їхнії баткьів. Містить статті та книги з проблем виховання, навчання реабілітації дітей з обмеженими можливостями.
 
"Особливе дитинство”http://www.osoboedetstvo.ru/
Сайт присвячений проблемам дітей з особливими потребами. Розділи: права, книги, історії дітей, форум.
 
"Дефектолог”http://www.defectolog.ru
Сайт для батьків, які хочуть знати більше про розвиток своєї дитини. На сайті можна дізнатися про вікові норми розвитку дитини до 7 років, знайти рекомендації дефектолога, логопеда, психолога з багатьох питань, ознайомитися з розвивальними іграми, поспілкуватися на форумі.

"Дорога в світ”http://www.dorogavmir.ru/
Сайт міжрегіональної суспільної організації допомоги дітям з особливостями психомовленнєвого розвитку та їх сім’ям.

"Джерела”http://www.djerela.kiev.ua/

Сайт благодійного товариства допомоги інвалідам та особам з інтелектуальною недостатністю.

 


І. Антецька

9-12-69;   0968893656