Стань дитині вірним другом, або як порозумітися з підлітком
Виступ на батьківських зборах
Доброго дня, шановні батьки! Сьогодні ми з вами зібралися, щоб поговорити про спілкування з вашими дітьми, про ті зміни, які відбуваються з кожним із них, розібратись у причинах таких змін і такої поведінки.
Сучасні діти, загалом, вражають батьків усе більшими проявами неслухняності, впертості, агресивності, небажанням учитися тощо. Дуже часто батьки думають, що діти потребують уваги, поки вони маленькі, а з часом це вже зайве, оскільки вони більше часу перебувають у школі та з друзями. Натомість підліток гостро потребу
...
Читати далі »
|
Стрес — це не те, що з вами сталося, а те,
як ви це сприймаєте
У житті кожної людини інколи виникають стресові ситуації. Здебільшого ті, хто пережив травму, поступово повертаються до звичного життя, а дехто ще впродовж тривалого часу перебуває в посттравматичному стресі. Щоб подолати цей стан, можна звернутися по психологічну допомогу до фахівця — практичного психолога — або розповісти про свої переживання, душевний біль близькій людині. Однак якщо з певних причин це проблематично, важливо вміти допомогти самому собі. Адже іноді людина може допомогти сама собі навіть більш ефективно, ніж хто-небудь інший. Бо без бажання людини пережити своє горе, позбутися
...
Читати далі »
|
Що робити….?
Рекомендації вчителям предметникам та класним керівникам
для роботи з дітьми у конфліктний та пост конфліктний період
За матеріалами книги «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у
конфліктний та постконфліктний період» : метод. рек. / Н.П. Бочкор,
Є.В. Дубровська, О.В.Залеська та ін. – Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014.
У
...
Читати далі »
|
Вирости емоційно здорову дитину нині стає дедалі складніше. Адже наш час –
це час неспокою та нестабільності. Як правило, дорослих найбільше турбує, де і
як заробити гроші, щоб покращити матеріальний стан своєї сім’ї.
...
Читати далі »
|
Коли і з
чого починається батьківство? Воно починається
з прийняття рішення
про те, що ми
хочемо мати дитину
і готові стати
батьками. Це, звичайно, відбувається
по-різному в кожній
сім'ї. В ідеальному випадку
ми стараємось дбати
про своє здоров’я, збагачуємо позитивом
свій внутрішній світ. Ми
ж розуміємо, що саме
від нас залежить
здоров’я нашого майбутнього
малюка. І ось, ми стали
батьками! Що тепер&nbs
...
Читати далі »
|
Ніхто з нас не
може заперечити, що телебачення явище позитивне. Проте так звана свобода і
безконтрольність телепередач викликають особливе занепокоєння
через їх пагубний вплив на виховання дітей. Після різноманітних
щоденних телевізійних видовищ нинішні діти стають жорстокими,
дратівливішими й апатичними — поведінка неадекватна для молодших школярів.Дослідження
медиків-гігієністів доводять, що телебачення негативно впливає і на фізичне
здоров'я дітей. Найбільше, на їхню думку, ушкоджуються нервова система, слух і
зір. На це часто скаржитесь і ви, таки, висловлюючи занепокоєння з того
приводу, що дитина наприкінці дня почувається стомленою, скаржиться на головний
біль.Найчастіше
страждають ті діти, які проводять біля екрана телевізора весь свій вільний час
і дивляться все підряд.
Надмірне захоплення телебаченням руйнує режим дня
дитини: вона недосипає, мало буває на свіжому повітрі. А систематичне
недосипання, кисневе голодування знижують опір дитячого орга
...
Читати далі »
|
Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка – його результатом. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень учня, а не кількості його помилок. Оцінка виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесними, вербальними) показниками, або ж у балах, тобто кількісних показниках. Оцінювання - процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм. Навчальна діяльність має дати дитині не лише знання, уміння й навички, а й сформувати в неї компетентності, що базуються на
...
Читати далі »
|
Прийоми оцінювання учнів 1-2 класів. Радість успіху -це могутня емоційна сила, від якої залежить бажання дитини бути хорошою . В.Сухомлинський Письмо, як один із видів мовленнєвої діяльності, тісно пов?язане із слуханням
...
Читати далі »
|
П'ятикласники... Ще вчора вони були маленькими, вчилися в окремому класі, ходили, мов каченята, за своєю першою вчителькою. Сьогодні вони підросли, посміливішали й бігають по всій школі, плутаючи кабінети. Вони вже дорослі. Але якою є ця дорослість?
...
Читати далі »
|
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ Цей період часто називають важким. І дарма. Таким він буде лише то
...
Читати далі »
|
Сьогодні потрібно більше турбуватися про створення у нашій країні умов, за яких буде повноцінно розкриватися талант усіх дітей. А в період, коли талант учня "засвітився" - він став переможцем олімпіади - йому як ніколи потрібна добра і турботлива рука. Бо без уваги і підтримки здібності можуть і не розкритися. Серед обдарованих учнів виділяються "зірочки" - учні-олімпіадники. Стаючи переможцями III етапу олімпіад із базових дисциплін, вони беруть участь у тренувально-відбіркових зборах, аби сформувати команди на IV етап олімпіади. Допомагає у реалізації цього завдання і психологічна служба обласного центру практичної психології і соціальної роботи, яка організовує тренінгові заняття "Будь собою" та "Разом ми - сила", що дозволяє налагодити ефективну взаємодію, створити сприятливий соціально-психологічний клімат, розвинути групову динаміку й комунікативні навички учнів.
...
Читати далі »
|
Чи часто ви в собі сумніваєтесь? Напевно, кожний другий відповість на це запитання ствердно, адже багатьом із нас притаманно переживати через дрібниці, звинувачувати в усьому себе, мучитись випадковими підозрами. Звідкіля ж беруться подібні думки і як з ними боротись? "Прорвемось!" Те, що люди розрізняються за ступенем упевненості в собі, мабуть, не потребує доказів. Однак кожний вкладає у слово "впевненість" свій зміст: для когось бути впевненим означає легко й вільно виступати перед аудиторією, для інших - спокійно казати "ні", для третіх - говорити чи приймати компліменти. Причому одна людина може демонструвати впевнену поведінку в колі близьких людей, але замикатись на роботі, інша, будучи успішним керівником, буває боязкою у спілкуванні з жінками... Повна версія статті »
...
Читати далі »
|
Попри різні концептуальні підходи, більшість психологів розглядають мотивацію як психологічну детермінацію, джерело активності поведінки і діяльності суб'єкта. Мотив визначається як внутрішня спонука до того чи іншого виду активності, пов'язаного із задоволенням певної потреби. Мотиваційна сфера особистості включає в себе всі види спонук: мотиви, потреби, інтереси, прагнення, мету, потяги, мотиваційні установки або диспозиції, ідеали та ін. Сучасна психологія визнає, що пізнавальна діяльність поряд з операційними компонентами (знаннями, уміннями, навичками) включає й мотиваційні компоненти. Саме вони визначають для учня значущість того, що він пізнає і засвоює, його ставлення до змісту, засобів виконання і результатів навчальної діяльності. Повна версія статті »
...
Читати далі »
|
Дрес - код допомагає створювати дисципліну і корпоративну культуру. Це певні вимоги до одягу. Навряд чи ви довірите свої заощадження банкірші з зеленими та голубими нігтями. "Небезпечний" для кар'єри одяг "На замітку працюючим жінкам. Будь ласка, уникайте вдягати на роботу такі речі: занадто відверті й занадто звабливі сукні та спідниці, міні, топи з відкритим животом, брюки з низькою посадкою, спідниці, блузки та брюки, що обтягують фігуру, одяг, що занадто високо піднімається (опускається), коли ви сидите, усе прозоре". Таку інструкцію отримала 36-річна адвокат М. Келлі на своїй новій роботі. Розцінивши ці вимоги до свого гардероба як дискримінацію, вона спробувала заперечувати і... її звільнили! І це відбулось у демократичній Америці! Відповідність корпоративному дрес-коду виявилась для компанії настільки важливою, що вона без коливань розсталася зі спів
...
Читати далі »
|
Test у перекладі з англійської означає "перевірка". Тести як засіб оцінювання в навчальних закладах вперше почали використовувати у Великобританії ще 1864 року. Від інших методів і прийомів оцінювання тестування відрізняється більшою об'єктивністю, сприяє дотриманню єдиних вимог, усуває випадковість під час оцінювання знань. Зовнішнє незалежне тестування слід розглядати як інструмент підсумкової оцінки, який дає змогу вищим навчальним закладам приймати її за об'єктивну. Вони мусять взяти її до уваги. Сподіваємося, що вступна кампанія буде прозорою, і, найголовніше, всі абітурієнти матимуть рівні шанси при вступі до Вишів. У пресі з'являється чимало інформації, що тестові завдання важкі для випускників і за такий проміжок часу майже неможливо не розгубитись і згадати великий обсяг ін-формації. Але вікова психологія заперечує такі побоювання.
...
Читати далі »
|
Залежність - це хворобливий поведінковий стереотип, нездатність організму нормально функціонувати й неможливість звільнитися від цього стану самостійно. Залежність від речей, подій, ситуацій, людей, хімічних препаратів пов'язана з невмінням людини знайти безпеку, самоцінність, спокій і комфорт. Більшість із нас має залежності. Наприклад, потреба в чаї чи каві, щоб остаточно підбадьорити себе й почати працювати. Коли ми вживаємо каву щодня по три, чотири рази - це вже залежність від цього напою. Щоб "розвіятися" або "розслабитися", дехто годинами може "зависати" біля комп'ютера. Щоб заглушити негативне почуття, сім - десять разів на добу палить цигарку чи з'їдає дві - три плитки шоколаду... Монотонність складених залежностей посилюється доти, доки не затисне нас до неможливості. Для того, щоб вирватися з такого кола, потрібно розуміти природу виникнення залежностей.
...
Читати далі »
|
Сучасні малюки-дошкільнята зовсім не схожі на колишніх, вони здобувають свій власний досвід статевої ідентифікації в цьому мінливому сьогоденні, де часом дорослому важко розібратися, хто перед тобою: чоловік чи жінка? Хоч як дивно, але сучасний педагог, що володіє інноваційними технологіями навчання та виховання, не завжди знає, як організувати статеве виховання малят, як відповісти на запитання малечі: «А з чого роблять людей?», «А чому не можна одразу бути хлопчиком та дівчинкою?», «Маленьких дітей мами родять, а дорослих людей хто?». Діти допитливі та безпосередні у своїх запитаннях, а дорослі чомусь червоніють та ніяковіють, коли доходить до пояснення дитині звичайного запитання: звідки вона взялася. Молоді мами часто запитують: «Чим виховання хлопчика відрізняється від виховання дівчинки, і чи є взагалі ця різниця?».
...
Читати далі »
|
Підлітковий вік вважають критичним, складним, перехідним. Його кризовий характер і складність полягає у різкому подорослішанні, у стрибку з дитинства в іншу вікову фазу, у нове знання. Підліток стикається з раніше невідомими йому суперечностями у взаєминах між людьми, в яких він губиться. Він виявляє у собі почуття і потяги, перед якими беззахисний. Підліток водночас тендітний і сильний, вразливий і небезпечний, він однаково доступний і добру, і злу. Він легко й довірливо прив'язується, але може раптово обірвати, здавалось би, навіть найміцніші зв'язки. Він потребує любові, але бере набагато більше, ніж віддає.
...
Читати далі »
|
|