Чи часто ви в собі сумніваєтесь? Напевно, кожний другий відповість на це запитання ствердно, адже багатьом із нас притаманно переживати через дрібниці, звинувачувати в усьому себе, мучитись випадковими підозрами. Звідкіля ж беруться подібні думки і як з ними боротись? "Прорвемось!" Те, що люди розрізняються за ступенем упевненості в собі, мабуть, не потребує доказів. Однак кожний вкладає у слово "впевненість" свій зміст: для когось бути впевненим означає легко й вільно виступати перед аудиторією, для інших - спокійно казати "ні", для третіх - говорити чи приймати компліменти. Причому одна людина може демонструвати впевнену поведінку в колі близьких людей, але замикатись на роботі, інша, будучи успішним керівником, буває боязкою у спілкуванні з жінками... Повна версія статті »
...
Читати далі »
|
Попри різні концептуальні підходи, більшість психологів розглядають мотивацію як психологічну детермінацію, джерело активності поведінки і діяльності суб'єкта. Мотив визначається як внутрішня спонука до того чи іншого виду активності, пов'язаного із задоволенням певної потреби. Мотиваційна сфера особистості включає в себе всі види спонук: мотиви, потреби, інтереси, прагнення, мету, потяги, мотиваційні установки або диспозиції, ідеали та ін. Сучасна психологія визнає, що пізнавальна діяльність поряд з операційними компонентами (знаннями, уміннями, навичками) включає й мотиваційні компоненти. Саме вони визначають для учня значущість того, що він пізнає і засвоює, його ставлення до змісту, засобів виконання і результатів навчальної діяльності. Повна версія статті »
...
Читати далі »
|
Дрес - код допомагає створювати дисципліну і корпоративну культуру. Це певні вимоги до одягу. Навряд чи ви довірите свої заощадження банкірші з зеленими та голубими нігтями. "Небезпечний" для кар'єри одяг "На замітку працюючим жінкам. Будь ласка, уникайте вдягати на роботу такі речі: занадто відверті й занадто звабливі сукні та спідниці, міні, топи з відкритим животом, брюки з низькою посадкою, спідниці, блузки та брюки, що обтягують фігуру, одяг, що занадто високо піднімається (опускається), коли ви сидите, усе прозоре". Таку інструкцію отримала 36-річна адвокат М. Келлі на своїй новій роботі. Розцінивши ці вимоги до свого гардероба як дискримінацію, вона спробувала заперечувати і... її звільнили! І це відбулось у демократичній Америці! Відповідність корпоративному дрес-коду виявилась для компанії настільки важливою, що вона без коливань розсталася зі спів
...
Читати далі »
|
Test у перекладі з англійської означає "перевірка". Тести як засіб оцінювання в навчальних закладах вперше почали використовувати у Великобританії ще 1864 року. Від інших методів і прийомів оцінювання тестування відрізняється більшою об'єктивністю, сприяє дотриманню єдиних вимог, усуває випадковість під час оцінювання знань. Зовнішнє незалежне тестування слід розглядати як інструмент підсумкової оцінки, який дає змогу вищим навчальним закладам приймати її за об'єктивну. Вони мусять взяти її до уваги. Сподіваємося, що вступна кампанія буде прозорою, і, найголовніше, всі абітурієнти матимуть рівні шанси при вступі до Вишів. У пресі з'являється чимало інформації, що тестові завдання важкі для випускників і за такий проміжок часу майже неможливо не розгубитись і згадати великий обсяг ін-формації. Але вікова психологія заперечує такі побоювання.
...
Читати далі »
|
Залежність - це хворобливий поведінковий стереотип, нездатність організму нормально функціонувати й неможливість звільнитися від цього стану самостійно. Залежність від речей, подій, ситуацій, людей, хімічних препаратів пов'язана з невмінням людини знайти безпеку, самоцінність, спокій і комфорт. Більшість із нас має залежності. Наприклад, потреба в чаї чи каві, щоб остаточно підбадьорити себе й почати працювати. Коли ми вживаємо каву щодня по три, чотири рази - це вже залежність від цього напою. Щоб "розвіятися" або "розслабитися", дехто годинами може "зависати" біля комп'ютера. Щоб заглушити негативне почуття, сім - десять разів на добу палить цигарку чи з'їдає дві - три плитки шоколаду... Монотонність складених залежностей посилюється доти, доки не затисне нас до неможливості. Для того, щоб вирватися з такого кола, потрібно розуміти природу виникнення залежностей.
...
Читати далі »
|
Сучасні малюки-дошкільнята зовсім не схожі на колишніх, вони здобувають свій власний досвід статевої ідентифікації в цьому мінливому сьогоденні, де часом дорослому важко розібратися, хто перед тобою: чоловік чи жінка? Хоч як дивно, але сучасний педагог, що володіє інноваційними технологіями навчання та виховання, не завжди знає, як організувати статеве виховання малят, як відповісти на запитання малечі: «А з чого роблять людей?», «А чому не можна одразу бути хлопчиком та дівчинкою?», «Маленьких дітей мами родять, а дорослих людей хто?». Діти допитливі та безпосередні у своїх запитаннях, а дорослі чомусь червоніють та ніяковіють, коли доходить до пояснення дитині звичайного запитання: звідки вона взялася. Молоді мами часто запитують: «Чим виховання хлопчика відрізняється від виховання дівчинки, і чи є взагалі ця різниця?».
...
Читати далі »
|
Підлітковий вік вважають критичним, складним, перехідним. Його кризовий характер і складність полягає у різкому подорослішанні, у стрибку з дитинства в іншу вікову фазу, у нове знання. Підліток стикається з раніше невідомими йому суперечностями у взаєминах між людьми, в яких він губиться. Він виявляє у собі почуття і потяги, перед якими беззахисний. Підліток водночас тендітний і сильний, вразливий і небезпечний, він однаково доступний і добру, і злу. Він легко й довірливо прив'язується, але може раптово обірвати, здавалось би, навіть найміцніші зв'язки. Він потребує любові, але бере набагато більше, ніж віддає.
...
Читати далі »
|
|