Вітаю Вас, Гість
Головна » 2012 » Листопад » 21 » Засідання районної творчої групи з психології
11:43
Засідання районної творчої групи з психології

План
засідання районної творчої групи з психології
на базі Сокиринецької ЗОШ І-ІІІ ст.

Тема: Розвиток розумового потенціалу учнів в умовах творчого навчання.

Використання педагогічних надбань творчої групи вчителів початкових класів з психології в практиці роботи вчителів початкових класів Сокиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Мета: Сприяти розвитку творчої особистості молодшого школяра шляхом створення психологічного комфорту в класному колективі; вдосконалювати шляхи, які сприяють розвитку учнів в умовах творчого навчання.


Теоретична частина:

1. Творчість учителя породжує творчість учня.(з досвіду роботи над даною проблемою)

Чорпіта Аліна Петрівна,
вчителька початкових класів Степанівська ЗОШ І-ІІ ступенів

2. Діти - барометр педагогічної майстерності учителя.

Грицюк Інна Володимирівна,
вчитель початкових класів Кочубіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

3. Найоптимальніші дидактичні методи і прийоми для створення психологічного комфорту в класному колективі.(реферат, ознайомлення із сучасними теоретичними засадами з даного питання)

Муращик Тетяна Миколаївна,
вчитель початкових класів Сокиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Практикум:

1. Відвідування уроків навчання грамоти в 1 класі, математики в 3 класі, української мови в 2 класі з відповідних тем.

Пилярська Тетяна Василівна, Крисюк Галина Володимирівна,
Крупяк Інна Василівна,
вчителі початкових класів Сокиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

2. Обговорення матеріалів для посібника "Корекційні заняття в 3 класі".

Члени творчої групи

3. Презентація досвіду роботи вчительки початкових класів

Муращик Т.М.,
Басіста Валентина Якимівна, заступник директора з навчальної роботи


Домашнє завдання

Розробити рекомендації щодо режиму праці учнів та дотримання санітарно - гігієнічних вимог під час проведення корекційних занять в 3 класі.


Методичні рекомендації

вироблені членами творчої групи з психології для вчителів початкових класів району щодо створення оптимальних соціально-психологічних умов для підвищення якості навчально-виховного процесу та індивідуального розвитку особистості.

Актуальною проблемою початкової освіти виступає пошук шляхів, що забезпечують умови для формування психологічної основи для навчальної діяльності.

Обговоривши і проаналізувавши представлені матеріали, рекомендуємо такі шляхи подолання низької успішності учнів:

  • Впровадження в роботу з молодшими школярами корекційно-розвивальних вправ;
  • Розпочинати корекційну роботу з психодіагностики, що враховуючи індивідуальні особливості школярів;
  • При визначенні стратегії корекційно-розвивальної роботи, виборі її цілей необхідно виходити із зіставлення "еталонів" нормального в даному віці розвитку та конкретних особливостей індивідуального варіанту розвитку.

Для цього на сучасному етапі нашої освіти необхідно переходити від моделі "інформаційно-накопичувальної" до "методологічно-орієнтованої",, яка будується на створені ціннісно-орієнтованого, конструктивного стилю мислення і нових засобів самостійної творчої діяльності.

Виходячи з даної проблеми, учителям району початкової ланки освіти рекомендуємо:

1. Ознайомитись з корекційно-розвивальними програмами та розробками відповідних занять для роботи з учнями 2, 3 класів.

2. В процесі роботи визначати методи, що сприяють підвищенню якості навчально-виховного процесу та індивідуального розвитку особистості.

3. Проводити корекціно-розвивальні заняття з освітніх галузей "мова і література", "математика" для підвищення якості навчання.

4. Під час вибору цілей, завдань, способів і програм корекційної роботи необхідно враховувати потреби і інтереси дитини, особливості пізнавальних здібностей.

5. Визначати коло завдань та режиму проведення корекційно-розвивального курсу (кількість занять та їх тривалість).

6. Під час проведення занять для друго, третьокласників застосовувати ігри - вправи, які спрямовані на розвиток:

  • Пізнавальної сфери (пам'яті, уваги,мислення,уяви);
  • Підвищення соціального статусу дитини в колективі однолітків через розвиток та удосконалення її комунікативних навичок;
  • Рухової активності і психомоторної координації, що сприяють зняттю й профілактиці психофізичного напруження.

Дані рекомендації сприятимуть розвитку індивідуально-пізнавальних здібностей кожної дитини, допоможуть особистості пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися.

Для виконання даних рекомендацій необхідно опрацювати таку літературу:

1. Кулагина И.Ю. Личность Школьника от задержки психического развития до одаренности: - М.: ТЦ "Сфера", 1999.

2. Формування в молодших школярів уміння вчитися в умовах психолого-педагогічного комфорту.

3. Акимова М.К., Козлова В.Т. Индивидуальность учащегося и индивидуальний поход. - М.: Знание, 1992-80с.

4. Виготський Л.С. Проблема возраста // Собр. Соч. Т.4.М., 1984.

5. Піль бук Ю.З., Коробко С.Л., Кондратенко Л.О. Готовність дитини до школи / за ред.. С. Максименка. О.Главник. - К.: Главник, 2004.

6. Ілляшенко Т.Д. Чому їм важко вчитися? - К.: Почат.шк. - 128с.

7. Кондратенко Л. Розумові здібності дитини. К.: Главник, 2004.-112с.

8. Корбко С.Л. Шестирічний учень. - К.: Знання, 1985.

9. Маркова А.К. Формирование мотивов учения в школьном возрасте. - М.: Просвещение, 1983.-94с.

10. Яськова Л.А. Оптимизация обучения и развития детей с ММД. - юб 1997.

11. В.Федоров. Психологічний тезаурус і стиль педагогічної діяльності. Абетка-НОВА, видання, 2002.


Переглядів: 986 | Додав: chemrmk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]