11:43 Засідання районної творчої групи з психології | |
План Тема: Розвиток розумового потенціалу учнів в умовах творчого навчання. Використання педагогічних надбань творчої групи вчителів початкових класів з психології в практиці роботи вчителів початкових класів Сокиринецької ЗОШ І-ІІІ ступенів. Мета: Сприяти розвитку творчої особистості молодшого школяра шляхом створення психологічного комфорту в класному колективі; вдосконалювати шляхи, які сприяють розвитку учнів в умовах творчого навчання. Теоретична частина: 1. Творчість учителя породжує творчість учня.(з досвіду роботи над даною проблемою) Чорпіта Аліна Петрівна, 2. Діти - барометр педагогічної майстерності учителя. Грицюк Інна Володимирівна, 3. Найоптимальніші дидактичні методи і прийоми для створення психологічного комфорту в класному колективі.(реферат, ознайомлення із сучасними теоретичними засадами з даного питання) Муращик Тетяна Миколаївна, Практикум: 1. Відвідування уроків навчання грамоти в 1 класі, математики в 3 класі, української мови в 2 класі з відповідних тем. Пилярська Тетяна Василівна, Крисюк Галина Володимирівна, 2. Обговорення матеріалів для посібника "Корекційні заняття в 3 класі". Члени творчої групи 3. Презентація досвіду роботи вчительки початкових класів Муращик Т.М.,
Розробити рекомендації щодо режиму праці учнів та дотримання санітарно - гігієнічних вимог під час проведення корекційних занять в 3 класі. Методичні рекомендації вироблені членами творчої групи з психології для вчителів початкових класів району щодо створення оптимальних соціально-психологічних умов для підвищення якості навчально-виховного процесу та індивідуального розвитку особистості. Актуальною проблемою початкової освіти виступає пошук шляхів, що забезпечують умови для формування психологічної основи для навчальної діяльності. Обговоривши і проаналізувавши представлені матеріали, рекомендуємо такі шляхи подолання низької успішності учнів:
Для цього на сучасному етапі нашої освіти необхідно переходити від моделі "інформаційно-накопичувальної" до "методологічно-орієнтованої",, яка будується на створені ціннісно-орієнтованого, конструктивного стилю мислення і нових засобів самостійної творчої діяльності. Виходячи з даної проблеми, учителям району початкової ланки освіти рекомендуємо: 1. Ознайомитись з корекційно-розвивальними програмами та розробками відповідних занять для роботи з учнями 2, 3 класів. 2. В процесі роботи визначати методи, що сприяють підвищенню якості навчально-виховного процесу та індивідуального розвитку особистості. 3. Проводити корекціно-розвивальні заняття з освітніх галузей "мова і література", "математика" для підвищення якості навчання. 4. Під час вибору цілей, завдань, способів і програм корекційної роботи необхідно враховувати потреби і інтереси дитини, особливості пізнавальних здібностей. 5. Визначати коло завдань та режиму проведення корекційно-розвивального курсу (кількість занять та їх тривалість). 6. Під час проведення занять для друго, третьокласників застосовувати ігри - вправи, які спрямовані на розвиток:
Дані рекомендації сприятимуть розвитку індивідуально-пізнавальних здібностей кожної дитини, допоможуть особистості пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися. Для виконання даних рекомендацій необхідно опрацювати таку літературу: 1. Кулагина И.Ю. Личность Школьника от задержки психического развития до одаренности: - М.: ТЦ "Сфера", 1999. 2. Формування в молодших школярів уміння вчитися в умовах психолого-педагогічного комфорту. 3. Акимова М.К., Козлова В.Т. Индивидуальность учащегося и индивидуальний поход. - М.: Знание, 1992-80с. 4. Виготський Л.С. Проблема возраста // Собр. Соч. Т.4.М., 1984. 5. Піль бук Ю.З., Коробко С.Л., Кондратенко Л.О. Готовність дитини до школи / за ред.. С. Максименка. О.Главник. - К.: Главник, 2004. 6. Ілляшенко Т.Д. Чому їм важко вчитися? - К.: Почат.шк. - 128с. 7. Кондратенко Л. Розумові здібності дитини. К.: Главник, 2004.-112с. 8. Корбко С.Л. Шестирічний учень. - К.: Знання, 1985. 9. Маркова А.К. Формирование мотивов учения в школьном возрасте. - М.: Просвещение, 1983.-94с. 10. Яськова Л.А. Оптимизация обучения и развития детей с ММД. - юб 1997. 11. В.Федоров. Психологічний тезаурус і стиль педагогічної діяльності. Абетка-НОВА, видання, 2002. | |
|
Всього коментарів: 0 | |