23 жовтня на базі Більської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся районний проблемний семінар вчителів фізики по проблемі "Реалізація компетентнісного підходу та формування навчально-пізнавальної компетентності на уроках фізики" На семінарі розглядалися такі питання: 1. Компетентнісний підхід та формування навчально-пізнавальної компетентності учнів згідно нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого 23.11.2011 р. Бойко М.І. - методист РМК 2. Зміст фізичного та астрономічного компонентів та державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів в освітній галузі "Природознавство" (згідно з новим Державним стандартом). Бойко М.І. - методист РМК Бабич М.А. - Красноставська ЗОШ І-ІІІ ст. 3. Спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів: - Підготовка до конкурсу "Вчитель року - 2013";
- Основні завдання вчителів та учнів при підготовці до олімпіади з фізики;
- Основні напрямки діяльності вчителів та учнів при підготовці до конкурсу МАН.
Бойко М.І. - методист РМК Пентій В.М. - Вишнівчицька ЗОШ І-ІІІ ст. 4. Обмін досвідом роботи: - Формування особистості, здатної до самореалізації, через набуття різних видів компетентностей;
- Розвиток навчально-пізнавальної компетентності учнів.
Учасники семінару 5. Практична реалізація проблеми семінару на уроці фізики в 9 класі Більської ЗОШ І-ІІІ ст. Найчук О.А. - Більська ЗОШ І-ІІІ ст. 6. Самоаналіз та аналіз уроку. Найчук О.А. - Більська ЗОШ І-ІІІ ст. Учасники семінару 7. Вироблення методичних рекомендацій. Підведення підсумків. Бойко М.І. - методист РМК Учасники семінару ---------------------------------------------------------------------
Методичні рекомендації районного проблемного семінару вчителів фізики на базі Більської ЗОШ І-ІІІ ст. 1. При здійсненні комплексного підходу працювати над посиленням прикладного, практичного характеру навчання.
2. При формуванні загальнопредметних компетентностей керуватися державними вимогами до рівня загальноосвітньої підготовки учнів в освітній галузі "Природознавство" згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. 3. При вивченні фізики працювати над формуванням таких предметних компетенностей. - Формування в учнів системи фізичного знання на основі сучасних фізичних теорії і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці;
- Оволодіння методологією природничо-наукового пізнання й науковим стилем мислення, усвідомлення сутності фізичної картини світу та застосування їх для пояснення різних фізичних явищ і процесів;
- Формування в учнів загальних методів та алгоритмів розв'язування фізичних задач різними методами, евристичних прийомів розв'язання проблем адекватними засобами фізики;
- Розвиток в учнів узагальненого експериментального вміння вести природничо-наукові дослідження методами фізичного пізнання (планування експерименту, вибір методу дослідження, вимірювання, обробка та інтерпретація одержаних результатів);
- Формування наукового світогляду учнів, екологічної культури, розуміння ролі фізичного знання в житті людини й суспільному розвитку.
4. При формуванні навчально-пізнавальної компетентності забезпечувати наявність таких компонентів: - Мотиваційний - ставлення до навчання;
- Змістовий - знання, уміння, навички;
- Процесуальний - способи здійснення діяльності на різних рівнях складності.
5. При формуванні й розвитку навчально-пізнавальної компетентності дотримуватися слідуючих умов: - Організація самостійної пізнавальної діяльності, вибудовування її в повному циклі: постановка цілей, планування, аналіз, рефлексія, самооцінка;
- Застосування методів активного, проектного, дослідницького, проблемного, інтерактивного, евристичного навчання, методів розвитку критичного мислення з урахуванням вікових і психічних особливостей учнів;
- Створення позитивного психологічного клімату;
- Встановлення суб'єкт-суб'єктних відносин між учителем та учнями, заснованих на рівності позицій партнерів зі спілкування, що призводять до їх самореалізації й саморозвитку;
- Реалізація багатосторонньої комунікації;
- Актуалізація й включення в зміст занять суб'єктного досвіду учнів.
|