12:40 Перші кроки у велику науку | |
Грудень вже традиційно стає визначальним місяцем для юних науковців чемеровеччини, які цікавляться проблемами філології та мистецтвознавства. От і цього року, в зимові дні, з’їхалися до районного Будинку школярів найкращі «манівці» з усіх шкіл району, щоб взяти участь у І етапі конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт. На сьогодні дослідження вчених переконливо показали, що можливості людей, яких звичайно називають талановитими,геніальними, - не аномалія, а норма. Задача полягає лише в тому,щоб вчитель – науковий керівник – допоміг розкріпачити мислення учня, тобто підвищити коефіцієнт його корисної дії, нарешті використав його найбагатші можливості, що дала йому природа. Аналізуючи шість конкурсних робіт із світової літератури, слід вказати на різноманіття тематики та наукову доцільність учнівських досліджень. Так, поряд з роботами, що присвячені текстуальному аналізу класичних творів світової літератури, були й такі, в яких розглядалися проблеми компаративістики, аналізу художнього тексту та образу, літературного краєзнавства тощо. Прикметно те, що дедалі частіше в поле зору юних науковців потрапляють твори світової літератури, про які всі знають зі шкільного предмету, але ще мало досліджувані в сучасному літературознавстві. Наприклад, завданням роботи « Раб краси, її шукач чи проповідник» Аліни Зеленої, учениці 11 класу Чемеровецького НВК № 1, було дослідити багатоаспектне розуміння краси у житті головних героїв роману « Портрет Доріана Грея» письменника Оскара Уайльда та у житті самого автора. З цією метою учениця провела дослідження естетичних поглядів Уайльда. Отже, наукове дослідження учениці заповнює певну прогалину у сприйнятті творчості відомого англійського письменника. Слід зазначити, що учні не бояться аналізувати та пропонувати свої варіанти інтерпретації творів сучасної літератури. Так, Чухрій Андрій, учень 11 класу Гусятинської ЗОШ І – ІІІ ступенів, своє дослідження присвятив пошуку матеріалів про життя Гаррі Поттера, довів, що книги про юного чарівника є популярними і цікавими для сучасних читачів. Безперечно, позитивним є і той факт, що учні цікавляться лексичним збагаченням творів світового письменства. Наприклад, Лукава Мар’яна Сергіївна, учениця 10 класу Вівсянської ЗОШ І – ІІІ ступенів, представила роботу на тему « Іншомовні слова у романі Олександра Сергійовича Пушкіна «Євгеній Онєгін». Свою увагу учениця зосередила на дослідженні іншомовних слів у даному творі. Творчість відомого російського поета спробувала дослідити Угрин Альона, учениця 10 класу Чемеровецького НВК № 2. ЇЇ робота «Відлуння тритижневої поїздки по Криму через призму творчості О.С.Пушкіна» відкрила нам мало відомі сторінки життя та творчості , які оточують постать митця. Ще одна дослідницька робота учениці Бернацької Іванни присвячена аналізу відомої трагедії Йоганна Вольфганга Гете « Фауст». Цікаво, що Заставнецька Яна Анатоліївна, учениця 11 класу Чорнянської ЗОШ І – ІІІ ступенів не тільки запропонувала вивчення поетики рубаїв Омара Хайяма, а й подала власне дослідження виникнення цього жанру в українській поезії. Як і в минулих роках конкурсанти писали контрольну роботу на вибір: з української мови та літератури або із світової літератури. Аналіз контрольних робіт «манівців» засвідчив, що переважна більшість конкурсантів має достатньо високий рівень літературної підготовки, орієнтується в історико – літературному процесі, володіє сучасною науковою термінологією, пропонує своє оригінальне але аргументоване бачення стосовно тих чи інших явищ світової літератури. За результатами перевірки контрольних робіт із світової літератури найвищі бали отримали такі конкурсанти, як Зелена Аліна, Чухрій Андрій, Заставнецька Яна та Бернацька Іванна. Захист науково – дослідницьких робіт із світової літератури І етапу конкурсу – захисту став справжнім святом науки. Таким чином районний методичний кабінет забезпечив відкритість та прозорість цього урочистого дійства. «Юні манівці» презентували основні результати проведених досліджень, відповідали на запитання, брали активну участь в обговоренні поданих на конкурс робіт, а все це оцінювало журі у складі вчителів світової літератури. Виступи «манівців» компетентно оцінювали завідувач райметодкабінетом Проців Ганна Альбертівна та методист районного відділу освіти Ковальчук Майя Сергіївна. Під час захисту оцінювалися аргументованість вибору теми дослідження, те, наскільки вдалося її розкрити. Особливу вагу надано ступеню самостійності конкурсанта у процесі роботи над дослідженням, його особистому внеску у висвітлення певної наукової теми. Вагоме значення журі надавало викладу матеріалів дослідження: їх логічності і послідовності, лаконічності і грамотності, культурі мовлення «юного науковця»,тому, наскільки вільно він орієнтується у матеріалі, може дати змістовні і вичерпні відповіді на запитання щодо теми дослідження, виявити свою літературну і наукову ерудицію під час дискусії щодо тем інших досліджень. В результаті відкритого захисту своїх наукових досліджень найвищі бали набрали Заставнецька Яна, Чухрій Андрій та Бернацька Іванна. Переможцем районного етапу конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів стала Зелена Аліна Олександрівна, учениця 11 класу Чемеровецького НВК № 1 ( науковий керівник : Сухар Євгена Григорівна). Отже, науково – дослідницька робота є вищою формою самоосвітньої діяльності учнів. Формування дослідницьких умінь школярів – процес складний і довготривалий. Обдаровані діти переконуються: аби чогось досягти, треба постійно, вдумливо і творчо працювати. Анжела Довгань, вчитель Красноставської ЗОШ | |
|
Всього коментарів: 0 | |