Головна » Статті » Мои статьи |
У зв’язку з активним
розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у різні сфери життя все
більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних
школярів. Інформаційні технології – це, з одного боку, потужний інструмент для отримання дитиною
найрізноманітнішої інформації, з іншого – ефективний засіб підвищення інтересу
до навчання, та формування мотивації,
використання наочності, забезпечення науковості. Тому їх треба активно
використовувати у навчальному процесі. Уроки з комп’ютерною підтримкою
викликають велику зацікавленість в учнів,
дають можливість ефективно використовувати диференційований підхід у
навчальному процесі. У
процесі викладання математики застосовую
табличний процесор MS Excel, програмне забезпечення Maicrosoft Office, програми
для створення презентацій Microsoft Power Point, програмно-методичні комплекси GRAN-1 і
GRAN-2, Інтернет-відео та фотоматеріали,
Інтернет – ресурси. Кожен елемент із зазначеного переліку програмних засобів є
достатньо досконалим у своєму роді. Вважаю, що, використовуючи їх на уроці по
черзі або разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного
процесу. Звичайно, це є в підручнику. Для чого ж
тоді презентація? На мою думку , це не данина моди, а потреба сьогодення. Підготувавши
подібну навчальну презентацію до уроку, або, скориставшись вже готовою роботою,
вчитель економить час, витрачає менше зусиль на уроці і має можливість зосередитись
на інших деталях . У своїй роботі
широко використовую комп’ютерні
презентації. На мою думку, вони вирішують проблему
використання коштів на
придбання таблиць, плакатів, іншої наочності.
Адже можна подати навчальний
матеріал у вигляді презентації. За допомогою хмарних
технологій Skydrive в кабінеті створена електронна
картотека із презентаціями для уроків у 5, 6 ,7
(алгебра) класах. Так, при вивченні у 7 класі теми "Системи лінійних
рівнянь” я користуюся програмним
продуктом "Системи лінійних рівнянь”. При цьому
уроки проводяться в комп’ютерному класі, і кожен учень має змогу виконувати індивідуальне завдання. Під час закріплення
вивченого матеріалу використовую on-line
тестування. Це дає можливість реалізувати принципи індивідуалізації та диференціації навчання, стимулювати різноманітну творчу діяльність учнів, виховувати навички самоконтролю. Серед
джерел інформації слід виділити важливість доступу до мережі Інтернет. Учням рекомендуються сайти
із підібраним теоретичним матеріалом того чи іншого напрямку. На таких сайтах
нерідко є можливість самостійно перевірити рівень своєї підготовки. Основою
розвитку математики віддавна вважаються практичні завдання й практичні роботи.
Цей факт стимулює використання у моїй діяльності лабораторно-практичних робіт,
залікових робіт з теми, які виконуються учнями як презентації, творчі звіти,
математичні проекти. Також
залучаю учнів до творчої роботи при підготовці до уроку. Під час вивчення
нової теми учні заздалегідь готують до уроку презентації. При цьому вони самостійно ведуть пошук необхідної
інформації у мережі Інтернет, сканують
потрібні малюнки і схеми. Важливим напрямком організації
позаурочної діяльності є наукова і проектна діяльність учнів, тобто виконання
довгострокових трудомістких творчих завдань, які вимагають від учнів
самостійного і глибокого опрацювання матеріалу. Використання інформаційних
технологій створює найсприятливіші умови для організації такої діяльності. Використання комп’ютера на уроці
математики – не перекладання на плечі
комп’ютера багатогранної творчої праці вчителя, а лише один із засобів, що дозволяє
інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність,
підвищити мотивацію учня до навчання, створити умови для посилення ефективності уроку.
Зубик
Людмила Михайлівна, | |
Переглядів: 1219 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |